| موضوع تدريس | تغذیه کاربردی | مدت تدریس | |||
| پيش نياز | ندارد | فراگيران | رزیدنت فک و صورت | ||
| مقطع | تخصص دندانپزشکي | ساعات تدريس | (10) ساعت نظري و () ساعت عملي | ||
| تعداد جلسات | 7 جلسه 1.5 ساعته (ده ساعت) | محل اجرا |
دانشکده پزشکی |
||
| نوع واحد | نظري (ده ساعت نظري) و عملي () | تعداد واحد | 1 | ||
| مدرس | دکتر محسن نعمتی | سال تحصیلی |
|
هدف كلي : آشنایی دانشجویان با مبانی پایه تغذیه و همچنین تغذیه کلینیکال بیماران جراحی
|
|
|
اهداف اختصاصي: انتظار می رود دانشجو درپایان ترم بتواند:
زمان: سه شنبه ها محتوا و نحوه ارائه آن: |
|
| رديف | تاريخ | موضوع (هدف کلی هر جلسه) | مجري يا مجريان |
| جلسه اول | 95.10.11 | انرژی و اجزاء آن - چاقی و عوارض آن | دکتر نعمتي |
| جلسه دوم | 95.10.15 | سوء تغذیه بيمارستاني –ارزیابی در ICU | دکتر مهدی زاده |
| جلسه سوم | 95.10.18 | اندیکاسیون های تغذیه روده ای | دکتر مهدی زاده |
| جلسه چهارم | 95.10.22 | محصولات تغذیه روده ای – نحوه تجویز -مانیتورینگ | دکتر مهدی زاده |
| جلسه پنجم | 95.10.25 | اندیکاسیون های تغذیه جانبی | دکتر مهدی زاده |
| جلسه ششم | 95.10.29 | محصولات تغذیه وریدی – نحوه تجویز -مانیتورینگ | دکتر مهدی زاده |
| جلسه ششم | 95.11.02 | نکات کاربردی و عملی مربوط به تغذیه روده ای و جانبی | دکتر نعمتی |
| جلسه هفتم | امتحان کتبي و ارائه سخنراني | دکتر نعمتي |
|
روشهاي تدريس : روش هاي آموزشي سخنراني و بحث گروهی استفاده مي شود. |
|
مواد آموزشي(وسايل کمک آموزشي): ويدئو پروژكتور براي نمايش اسلايد، وايت بورد و ماژيك، نمونه هاي رسانه هاي آموزشي توليد شده در سال هاي قبل ،رایانه |
|
وظايف و تکاليف دانشجو : -حضور در كلاس - مشاركت فعال و پاسخ به پرسشهاي مطرح شده ان در تمام مراحل جلسه آموزشي - انجام پروژهای مربوطه(ارائه سخنرانی) روش هاي آموزشي تعليمي و مشاركتي و شيوه هاي آموزشي پرسش و پاسخ، بحث در گروه بزرگ و سخنراني استفاده مي شود. |
|
مواد آموزشي(وسايل کمک آموزشي): ويدئو پروژكتور براي نمايش اسلايد، وايت بورد و ماژيك، نمونه هاي رسانه هاي آموزشي توليد شده در سال هاي قبل ،رایانه |
|
وظايف و تکاليف دانشجو : -حضور در كلاس - مشاركت فعال و پاسخ به پرسشهاي مطرح شده ان در تمام مراحل جلسه آموزشي - انجام پروژهای مربوطه |
|
ارزشيابي : 1 . روشهای ارزشيابي دانشجویان در طول ترم : - 40 درصد نمره برمبناي تهیه و ارايه dissertation (تحویل فایل word و ارئه Power point) - 10 درصد نمره مربوط به حضور مستمر در کلاس 2 . روشهای ارزشيابي دانشجویان در پایان ترم : -50 در صد بر اساس نمره اکتسابي از امتحان (تشریحی: با پاسخهای کوتاه) منابع: Mahan LK, Escott-Stump S. Krause's food, nutrition, & diet therapy: Saunders Washington; 2008 - منابع دندانپزشکي |

